Székhely
Cím: 9700 Szombathely, Bogáti út 72.
Tel.: +36 94 508-036
Fax: +36 94 328-137
E-mail: bogat@t-online.hu
Telephely
Cím: 8153 Polgárdi, Somlyói út 2.
Tel.: +36 22 576-200
Fax: +36 22 367-928
E-mail: polgido@gmail.com
Az ellátás igénybevétele önkéntes, az ellátást igénylő, illetve törvényes képviselője szóbeli vagy írásbeli kérelmére, indítványára történik! A kérelem azonban számítógépes nyilvántartásba csak a kitöltött és érvényes adatlap alapján vehető. A nyilvántartásba vételhez szükséges az ellátásra szoruló személy személyi igazolványának bemutatása.
Intézményünk feladata, célja:
Feladatunk lakóink minőségi ellátása.
Célunk:
Ki nyújthat be kérelmet?
Aki az öregségi nyugdíjkorhatárt betöltötte és önmaga ellátására nem, vagy csak folyamatos segítséggel képes, de rendszeres fekvőbeteg-gyógyintézeti kezelést nem igényel, illetve aki a 18. életévét betöltötte, és betegsége vagy fogyatékossága (rokkantsága) miatt önmagáról gondoskodni nem képes, ha ellátása más típusú, ápolást-gondozást nyújtó intézményben nem biztosítható.
Pszichiátriai vagy szenvedélybetegségben szenvedők ellátását nem tudjuk biztosítani!
Ha az ellátást igénylő személy cselekvőképességet teljesen korlátozó gondnokság alatt áll, a kérelmet vagy indítványt a törvényes képviselője terjeszti elő. A cselekvőképességében a szociális ellátás igénybevételével összefüggő jognyilatkozatok tekintetében részlegesen / ideiglenesen korlátozott személy a kérelmét, indítványát a törvényes képviselőjének beleegyezésével terjesztheti elő. Ideiglenes gondnokság esetén a gyámhivatal előzetes hozzájárulása szükséges!
A kérelem benyújtásához szükséges dokumentációk
A benyújtandó dokumentumokat elérheti az alábbi címen: https://szombathelyiidosekotthona.hu/hu/elhelyezes/adatlap-elhelyezesi-kerelemhez/
Az adatlapok kitöltésénél fontos, hogy minden kérdésre választ kell adni, jelölve a nemleges választ is („nem”, vagy a „nincs” szócskával).
Intézményünk az ellátásra vonatkozó igényt érkezésének napján nyilvántartásba veszi.
A nyilvántartás az alábbi adatokat tartalmazza:
A fentieken túl egyéb, az ellátotti jogviszonyhoz kapcsolódó adatot az Intézmény csak az ellátott hozzájárulásával kezel.
A nyilvántartáshoz közvetlen hozzáféréssel rendelkezik a működést engedélyező szerv, hatóság a szolgáltatói nyilvántartásra és a hatósági ellenőrzésre vonatkozó eljárásának a lefolytatása céljából.
Ki nyerhet felvételt?
Az intézményünk ellátási területe Budapest, így elsősorban budapesti lakosokat tudunk fogadni. Azonban az intézmény férőhelyének 10%-áig – az a személy is ellátható, aki az intézmény ellátási területén nem rendelkezik bejelentett lakó- vagy tartózkodási hellyel, ebben az esetben kérjük írásban, a kérelemhez csatolva indokolja meg miért intézményünket választotta.
Az elhelyezéshez a kérelmezőnek III. fokozatú gondozási szükséglettel kell rendelkeznie, amelyet intézményünk előgondozás keretében vizsgál meg. Az előgondozás során kollégáink a kérelmezőt egy előre egyeztetett időpontban felkeresik (otthonában vagy tartózkodási helyén). Az előgondozás célja a kölcsönös tájékozódás, amelynek során tájékoztatjuk Önöket az általunk nyújtott ellátás tartalmáról, az intézményi jogviszony létesítésével kapcsolatos feladatokról, a megállapodás tartalmáról, a kapcsolattartás formáiról/ szabályairól, az eltávozás rendjéről, az együttélés szabályairól, a házirendről és az általunk vezetett nyilvántartásokról, miközben tájékozódunk az ellátást igénybe vevő életkörülményeiről és egészségi állapotáról.
Nincs szükség a gondozási szükséglet vizsgálatához, ha a kérelmező gondozási szükséglete egyéb körülmény alapján áll fenn:
a) a demencia kórkép legalább középsúlyos fokozata (neurológus, pszichiáter vagy geriáter által kiállított szakvélemény);
b) az ellátást igénylő egyedül él, és
Soron kívüli vagy azonnali elhelyezés:
Az elhelyezési kérelmet intézményünk a beérkezés napján nyilvántartásba veszi. Amennyiben a kérelmező nem kéri a soron kívüli elhelyezését (normál kérelmet) nyújt be kérelmének beérkezési ideje szerinti sorrendben kerül felvételre. Amennyiben soron kívüli elhelyezését kéri, az előgondozás során vizsgáljuk ennek szükségességét.
A soron kívüli ellátás biztosítását különösen az alapozza meg, ha az igénybe vevő
A soron kívüli elhelyezés iránti igény sorrendben megelőzi a többi kérelmet. A beköltözésre szabad férőhely esetén van lehetőség. Azonnali beköltözésre a kérelmező biztonsága vagy életét veszélyeztető helyzete esetén van lehetőség. Ebben az esetben intézményünk az engedélyezett férőhely számán felül biztosíthat elhelyezést.
Költségek:
Intézményünkben az ellátásért térítési díjat kell fizetni. Intézményünk napi díjáról, önköltségéről, illetve ennek számítási módjáról személyesen vagy intézményünk honlapján szombathelyiidosekotthona.hu /elhelyezés/”Önköltség és térítési díj” menüpontján, illetve Házirendünkben és Megállapodás tervezetünkben, vagy a Budapest Főváros honlapján einfoszab.budapest.hu/ Tevékenységre, működésre vonatkozó adatok / hirdetmények tájékozódhat.
Kérelem benyújtása
A kérelem adatlapok kitöltésében intézményünk szociális ügyintézője, illetve a FECS munkatársai segítséget nyújtanak. Intézményünk (amennyiben ezt a hatályos előírások lehetővé teszik) előzetesen telefonos időpont egyeztetés alapján, lehetőséget biztosít a lakókörnyezet megnézésére, illetve javasolt az intézményünk honlapján is tájékozódni és ezután benyújtani az elhelyezés iránti kérelmet.
A kérelem adatlapok a Felvételt Előkészítő Csoportnak nyújthatóak be.
FELVÉTELT ELŐKÉSZÍTŐ CSOPORT
Felvételt Előkészítő Csoport (FECS) iroda elérhetőségei:
Cím: 1054 Budapest, Bajcsy Zsilinszky út 36-38.
Tel: 06-1-374-0077 Fax: 06-1-374-0078
Postacím: 1364 Bp. 4. Pf. 140. E-mail cím: fecs@fecs.hu, kerelem@fecs.hu
A FECS iroda ügyfélfogadási ideje:
Hétfőn: 12-től 17 óráig
Kedd- Szerda- Csütörtök: 9-től 16 óráig
Péntek: 8-tól 11 óráig
Az intézményünkben nyújtott szolgáltatások:
Székhely: Nagy Barbara - szociális ügyintéző- +3694/508-036, bogat@t-online.hu
Telephely: Zimmermann Hajnalka - szociális ügyintéző - +3622/576-200, polgido@gmail.com