II

Elérhetőségek

Fővárosi Önkormányzat Szombathelyi Idősek Otthona

Székhely
Cím: 9700 Szombathely, Bogáti út 72.
Tel.: +36 94 508-036
Fax: +36 94 328-137
E-mail: bogat@t-online.hu

Telephely
Cím: 8153 Polgárdi, Somlyói út 2.
Tel.: +36 22 576-200
Fax: +36 22 367-928
E-mail: polgido@gmail.com



Felvételi eljárás

Intézményi elhelyezéssel kapcsolatos tudnivalók

 

Az ellátás igénybevétele önkéntes, az ellátást igénylő, illetve törvényes képviselője szóbeli vagy írásbeli kérelmére, indítványára történik! A kérelem azonban számítógépes nyilvántartásba csak a kitöltött és érvényes adatlap alapján vehető. A nyilvántartásba vételhez szükséges az ellátásra szoruló személy személyi igazolványának bemutatása.

Intézményünk feladata, célja:

Feladatunk lakóink minőségi ellátása.

Célunk:

  • lakóink fizikai-, mentális-, szociális állapotának megóvása, javítása,
  • demens lakóink integrált „nyitott ajtós” ellátása, 
  • a munkavállalóink szakismeretének fejlesztése, részvétel a szakemberek képzésében.
  • a szolgáltatásaink minőségének növelése, fejlesztése.

Ki nyújthat be kérelmet?

Aki az öregségi nyugdíjkorhatárt betöltötte és önmaga ellátására nem, vagy csak folyamatos segítséggel képes, de rendszeres fekvőbeteg-gyógyintézeti kezelést nem igényel, illetve aki a 18. életévét betöltötte, és betegsége vagy fogyatékossága (rokkantsága) miatt önmagáról gondoskodni nem képes, ha ellátása más típusú, ápolást-gondozást nyújtó intézményben nem biztosítható.

Pszichiátriai vagy szenvedélybetegségben szenvedők ellátását nem tudjuk biztosítani!

Ha az ellátást igénylő személy cselekvőképességet teljesen korlátozó gondnokság alatt áll, a kérelmet vagy indítványt a törvényes képviselője terjeszti elő. A cselekvőképességében a szociális ellátás igénybevételével összefüggő jognyilatkozatok tekintetében részlegesen / ideiglenesen korlátozott személy a kérelmét, indítványát a törvényes képviselőjének beleegyezésével terjesztheti elő. Ideiglenes gondnokság esetén a gyámhivatal előzetes hozzájárulása szükséges!

A kérelem benyújtásához szükséges dokumentációk

  • adatlap idősek otthonába való ellátás igényléséhez
  • értékelő adatlap és egészségi állapotra vonatkozó igazolás (amelyet házi- vagy szakorvossal kell kitöltetni!)
  • Jövedelem- és vagyonnyilatkozat (elfogadott jövedelemigazolások: a MÁK Nyugdíjfolyósító Igazgatósága által adott tájékoztató az aktuális évi nyugellátásról/ rokkantsági ellátásról, FOT határozat + postai utalvány szelvény, bankszámlakivonat)
  • orvosi dokumentációk (utolsó kórházi zárójelentés, ambuláns lap, egyéb orvosi papírok, közép- vagy súlyos fokú demencia szakvélemény, komplex minősítés)
  • személyes okmányok másolata (személyi igazolvány, lakcímkártya, TAJ kártya)

A benyújtandó dokumentumokat elérheti az alábbi címen: https://szombathelyiidosekotthona.hu/hu/elhelyezes/adatlap-elhelyezesi-kerelemhez/

Az adatlapok kitöltésénél fontos, hogy minden kérdésre választ kell adni, jelölve a nemleges választ is („nem”, vagy a „nincs” szócskával).

 

Intézményünk az ellátásra vonatkozó igényt érkezésének napján nyilvántartásba veszi.

A nyilvántartás az alábbi adatokat tartalmazza:

  • a kérelmező / ellátott természetes személyazonosító adatai (név, születési név, születési hely és idő, anyja neve) és Társadalombiztosítási Azonosító Jele,
  • a kérelmező / ellátott telefonszáma, lakó- és tartózkodási helye, értesítési címe,
  • a kérelmező / ellátott állampolgársága, bevándorolt, letelepedett vagy menekült, hontalan jogállása, a szabad mozgás és tartózkodás jogára vonatkozó adat,
  • a kérelmező / ellátott cselekvőképességére vonatkozó adat, az ellátott törvényes képviselője, továbbá az ellátott megnevezett hozzátartozója neve, valamint nagykorú gyermekeik, születési neve, telefonszáma, lakó- és tartózkodási helye vagy értesítési címe,
  • a kérelem előterjesztésének vagy a beutaló határozat megküldésének időpontja,
  • soron kívüli ellátásra vonatkozó igény
  • az előgondozás időpontja, a jogosultsági feltételekre és az azokban bekövetkezett változásokra vonatkozó adatok, különösen a szociális rászorultság fennállása, a rászorultságot megalapozó körülményekre vonatkozó adatok
  • az ellátás megkezdésének és megszüntetésének dátuma, az ellátás megszüntetésének módja, oka,
  • a soron kívüli elhelyezésre vonatkozó döntés, a férőhely elfoglalásának időpontja, közgyógyellátásban részesül-e.

A fentieken túl egyéb, az ellátotti jogviszonyhoz kapcsolódó adatot az Intézmény csak az ellátott hozzájárulásával kezel.

A nyilvántartáshoz közvetlen hozzáféréssel rendelkezik a működést engedélyező szerv, hatóság a szolgáltatói nyilvántartásra és a hatósági ellenőrzésre vonatkozó eljárásának a lefolytatása céljából.

 

Ki nyerhet felvételt?

Az intézményünk ellátási területe Budapest, így elsősorban budapesti lakosokat tudunk fogadni. Azonban az intézmény férőhelyének 10%-áig – az a személy is ellátható, aki az intézmény ellátási területén nem rendelkezik bejelentett lakó- vagy tartózkodási hellyel, ebben az esetben kérjük írásban, a kérelemhez csatolva indokolja meg miért intézményünket választotta.

Az elhelyezéshez a kérelmezőnek III. fokozatú gondozási szükséglettel kell rendelkeznie, amelyet intézményünk előgondozás keretében vizsgál meg. Az előgondozás során kollégáink a kérelmezőt egy előre egyeztetett időpontban felkeresik (otthonában vagy tartózkodási helyén). Az előgondozás célja a kölcsönös tájékozódás, amelynek során tájékoztatjuk Önöket az általunk nyújtott ellátás tartalmáról, az intézményi jogviszony létesítésével kapcsolatos feladatokról, a megállapodás tartalmáról, a kapcsolattartás formáiról/ szabályairól, az eltávozás rendjéről, az együttélés szabályairól, a házirendről és az általunk vezetett nyilvántartásokról, miközben tájékozódunk az ellátást igénybe vevő életkörülményeiről és egészségi állapotáról.

 

Nincs szükség a gondozási szükséglet vizsgálatához, ha a kérelmező gondozási szükséglete egyéb körülmény alapján áll fenn:
a)    a demencia kórkép legalább középsúlyos fokozata (neurológus, pszichiáter vagy geriáter által kiállított szakvélemény);
b)    az ellátást igénylő egyedül él, és

  • nyolcvanadik életévét betöltötte, vagy
  • hetvenedik életévét betöltötte és lakóhelye közműves vízellátás vagy közműves villamosenergia-ellátás nélküli ingatlan, vagy
  • hallási fogyatékosként fogyatékossági támogatásban vagy vakok személyi járadékában részesül (határozat / fizetési bizonylat szükséges) vagy
  • fogyatékossági támogatásban részesül és az orvosszakértői szerv szakvéleménye, szakhatósági állásfoglalása az önkiszolgálási képességének hiányát állapította meg (érvényes és hatályos szakvélemény szükséges)
  • E minősítési kategóriába tartozó rokkantsági ellátásban részesül, vagy rokkantsági járadékban részesül, amit az ellátást, járadékot megállapító jogerős határozat vagy
  • munkaképességét 100%-ban elvesztette vagy legalább 70%-os mértékű egészségkárosodást szenvedett és önellátásra nem vagy csak segítséggel képes, amit az orvosszakértői szerv, a rehabilitációs szakértői szerv vagy a rehabilitációs hatóság illetve jogelődje érvényes és hatályos szakvéleményének, szakhatósági állásfoglalásának, határozatának másolatával, hatósági bizonyítványával igazolandó

 

Soron kívüli vagy azonnali elhelyezés:

Az elhelyezési kérelmet intézményünk a beérkezés napján nyilvántartásba veszi. Amennyiben a kérelmező nem kéri a soron kívüli elhelyezését (normál kérelmet) nyújt be kérelmének beérkezési ideje szerinti sorrendben kerül felvételre. Amennyiben soron kívüli elhelyezését kéri, az előgondozás során vizsgáljuk ennek szükségességét.

A soron kívüli ellátás biztosítását különösen az alapozza meg, ha az igénybe vevő

  • önmaga ellátására teljesen képtelen és nincs olyan hozzátartozója, aki ellátásáról gondoskodna, és ellátása más egészségügyi vagy szociális szolgáltatás biztosításával sem oldható meg,
  • a háziorvos, kezelőorvos szakvéleménye szerint soron kívüli elhelyezése indokolt,
  • szociális helyzetében, egészségi állapotában olyan kedvezőtlen változás következett be, amely miatt soron kívüli elhelyezése vált szükségessé,
  • kapcsolata vele együtt élő hozzátartozójával, eltartójával helyrehozhatatlanul megromlott, és a további együttélés életét, testi épségét veszélyezteti.

A soron kívüli elhelyezés iránti igény sorrendben megelőzi a többi kérelmet. A beköltözésre szabad férőhely esetén van lehetőség. Azonnali beköltözésre a kérelmező biztonsága vagy életét veszélyeztető helyzete esetén van lehetőség. Ebben az esetben intézményünk az engedélyezett férőhely számán felül biztosíthat elhelyezést.

Költségek:

Intézményünkben az ellátásért térítési díjat kell fizetni. Intézményünk napi díjáról, önköltségéről, illetve ennek számítási módjáról személyesen vagy intézményünk honlapján szombathelyiidosekotthona.hu /elhelyezés/”Önköltség és térítési díj” menüpontján, illetve Házirendünkben és Megállapodás tervezetünkben, vagy a Budapest Főváros honlapján einfoszab.budapest.hu/ Tevékenységre, működésre vonatkozó adatok / hirdetmények tájékozódhat.

 

Kérelem benyújtása

 A kérelem adatlapok kitöltésében intézményünk szociális ügyintézője, illetve a FECS munkatársai segítséget nyújtanak. Intézményünk (amennyiben ezt a hatályos előírások lehetővé teszik) előzetesen telefonos időpont egyeztetés alapján, lehetőséget biztosít a lakókörnyezet megnézésére, illetve javasolt az intézményünk honlapján is tájékozódni és ezután benyújtani az elhelyezés iránti kérelmet.

A kérelem adatlapok a Felvételt Előkészítő Csoportnak nyújthatóak be.


FELVÉTELT ELŐKÉSZÍTŐ CSOPORT
Felvételt Előkészítő Csoport (FECS) iroda elérhetőségei:
Cím: 1054 Budapest, Bajcsy Zsilinszky út 36-38.
Tel: 06-1-374-0077                                               Fax: 06-1-374-0078
Postacím: 1364 Bp. 4. Pf. 140.                          E-mail cím: fecs@fecs.hukerelem@fecs.hu

A FECS iroda ügyfélfogadási ideje:
Hétfőn: 12-től 17 óráig
Kedd- Szerda- Csütörtök: 9-től 16 óráig
Péntek: 8-tól 11 óráig

Az intézményünkben nyújtott szolgáltatások:

  • Lakhatás (napi 24 órás felügyelet, világítás, vízellátás, fűtés, napi egyszeri, emellett hetente átfogó jellegű takarítás)
  • Étkezés (napi ötszöri, ebből legalább egy alkalom meleg étkezés, szükség esetén diéta, rendszeres folyadékbevitel)
  • Ruházat és textília (megfelelő mennyiségű és minőségű saját ruha hiányában biztosítunk, de saját ruházat és textília tisztítását, javítását is elvégezzük, ágyneműt, tisztálkodáshoz szükséges textíliát, eszközöket és anyagokat biztosítjuk)
  • Egészségügyi ellátás (egészségmegőrző felvilágosítás, orvosi ellátás heti két alkalommal, gyógyszerrendelés, szakrendelésre beutalás, évenként általános ellenőrzés, tanácsadás, kötelező szűrésen való részvétel, havi rendszeres pszichiátriai, rehabilitációs szakorvosi vizsgálat, járóképtelen betegnél betegszállító, illetve indokolt esetben mentő biztosítása, meghatározott rendszeres gyógyszerkészlet keretein belüli gyógyszerellátás és gyógyászati segédeszközök biztosítása)
  • Mentálhigiénia (fizikai és szellemi aktivitást elősegítő szabadidős tevékenységek, terápiás foglalkozások, hitélet gyakorlása, ellátott személyi kapcsolatainak ápolás, egyéb, az intézményi életformát elősegítő tevékenységek biztosítása)
  • Ápolás-gondozás (személyi higiéné biztosítása; segítség az étkezésben, folyadékpótlásban, hely- és helyzetváltoztatásban, kontinencia termékek használatában)          

 

Felvételi eljárással kapcsolatban felvilágosítást nyújt:

 

Székhely: Nagy Barbara - szociális ügyintéző- +3694/508-036, bogat@t-online.hu

Telephely: Zimmermann Hajnalka - szociális ügyintéző - +3622/576-200, polgido@gmail.com

 

 

 

 

Csatolt fájl(ok)


Vissza az előző oldalra!
Weboldalunk sütiket (cookie) használ működése folyamán annak érdekében, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassa Önnek, valamint a látogatottság mérése céljából. A sütik használatát bármikor letilthatja! Erről bővebb információkat olvashat itt: Adatkezelési tájékoztatónk
Fővárosi Önkormányzat Szombathelyi Idősek Otthona - Magyar