Elérhetőségek

Fővárosi Önkormányzat Szombathelyi Idősek Otthona

Székhely
Cím: 9700 Szombathely, Bogáti út 72.
Tel.: +36 94 508-036
Fax: +36 94 328-137
E-mail: bogat@t-online.hu

Telephely
Cím: 8153 Polgárdi, Somlyói út 2.
Tel.: +36 22 576-200
Fax: +36 22 367-928
E-mail: polgido@gmail.com



Felvételi eljárás

Intézményi elhelyezéssel kapcsolatos tudnivalók

Az ellátás igénybevétele önkéntes, az ellátást igénylő, illetve törvényes képviselője szóbeli vagy írásbeli kérelmére, indítványára történik.

A kérelem benyújtásához szükséges dokumentációk

  • Adatlap idősek otthonába való ellátás igényléséhez
  • Értékelő adatlap (amelyet házi- vagy szakorvossal kell kitöltetni!)
  • Jövedelem- és vagyonnyilatkozat
  • Orvosi dokumentációk (utolsó kórházi zárójelentés, egyéb fontos orvosi papírok, közép- vagy súlyos fokú demencia szakvélemény)
  • Személyes okmányok másolata

Ki nyújthat be kérelmet?

Idősek otthonába az a rá irányadó öregségi nyugdíjkorhatárt betöltött személy nyújthat be kérelmet, aki önmaga ellátására nem, vagy csak folyamatos segítséggel képes, de rendszeres fekvőbeteg-gyógyintézeti kezelést nem igényel. Benyújthatja kérelmét az a személy is, aki a 18. életévét betöltötte, és betegsége vagy fogyatékossága (rokkantsága) miatt önmagáról gondoskodni nem képes, ha ellátása más típusú, ápolást-gondozást nyújtó intézményben nem biztosítható.

Ha az ellátást igénylő személy cselekvőképességet teljesen korlátozó gondnokság alatt áll, a kérelmet vagy indítványt – az érintett személy véleményét lehetőség szerint figyelembe véve – a törvényes képviselője terjeszti elő.

A cselekvőképességében a szociális ellátás igénybevételével összefüggő jognyilatkozatok tekintetében részlegesen korlátozott személy a kérelmét, indítványát a törvényes képviselőjének beleegyezésével terjesztheti elő.

Ki nyerhet felvételt

A Fővárosi Önkormányzat csak a budapesti bejelentett lakcímmel rendelkező személyek elhelyezésében illetékes. Területen kívüli kérelmet lakólétszámunk 10%-ban tudunk fogadni, ebben az esetben kérjük írásban, a kérelemhez csatolva indokolja meg miért intézményünket választotta.

Az elhelyezéshez a kérelmezőnek napi 4 órát meghaladó gondozási szükséglettel kell rendelkeznie, amelyet intézményünk előgondozás keretében vizsgál meg.
Nincs szükség a gondozási szükséglet vizsgálatához, ha a kérelmező gondozási szükséglete a gondozási szükséglet, valamint az egészségi állapoton alapuló szociális rászorultság vizsgálatának és igazolásának részletes szabályairól szóló 36/2007. SZMM rendelet 4. § (1) bekezdése szerinti alábbi egyéb körülmény alapján áll fenn:
a)    a demencia kórkép legalább középsúlyos fokozata (szakvélemény);
b)    az ellátást igénylő egyedül él, és

  1. nyolcvanadik életévét betöltötte, vagy
  2. hetvenedik életévét betöltötte és lakóhelye közműves vízellátás vagy közműves villamosenergia-ellátás nélküli ingatlan, vagy
  3. hallási fogyatékosként fogyatékossági támogatásban vagy vakok személyi járadékában részesül (határozat / fizetési bizonylat) vagy
  4. fogyatékossági támogatásban részesül és az orvosszakértői szerv szakvéleménye, szakhatósági állásfoglalása az önkiszolgálási képességének hiányát állapította meg (érvényes és hatályos szakvélemény)
  5. I. rokkantsági csoportba tartozó rokkantsági nyugdíjban, baleseti rokkantsági nyugdíjban, illetve rokkantsági járadékban részesül (csekk / bankszámlakivonat) vagy
  6. munkaképességét 100%-ban elvesztette, illetve legalább 70%-os mértékű egészségkárosodást szenvedett és önkiszolgálási képessége hiányzik (érvényes és hatályos szakvélemény)

Útmutató a kérelem benyújtásához és az adatlapok kitöltéséhez

Az elhelyezés iránti kérelem előterjeszthető írásban, vagy személyes jelenlét esetén szóban is. A kérelem azonban számítógépes nyilvántartásba csak a kitöltött és érvényes adatlap alapján vehető. A nyilvántartásba vételhez szükséges az ellátásra szoruló személy személyi igazolványának bemutatása.

Az adatlapok kitöltésénél fontos, hogy minden kérdésre választ kell adni, jelölve a nemleges választ is („nem”, vagy a „nincs” szócskával).

A kérelem adatlapok kitöltésében intézményünk szociális ügyintézője illetve a FECS munkatársai segítséget nyújtanak. Intézményünk (amennyiben ezt a hatályos előírások lehetővé teszik) előzetesen telefonos időpont egyeztetés alapján, lehetőséget biztosít a lakókörnyezet megnézésére, illetve javasolt az intézményünk honlapján is tájékozódni és ezután benyújtani az elhelyezés iránti kérelmet.

A kérelem adatlapok a Felvételt Előkészítő Csoportnak nyújthatóak be.
FELVÉTELT ELŐKÉSZÍTŐ CSOPORT

Felvételt Előkészítő Csoport (FECS) iroda elérhetőségei:
1054 Budapest, Bajcsy Zsilinszky út 36-38.
Tel: 06-1-374-0077
Fax: 06-1-374-0078
Postacím: 1364 Bp. 4. Pf. 140.
E-mail cím: fecs@fecs.hu, kerelem@fecs.hu

A FECS iroda ügyfélfogadási ideje:
Hétfőn: 12-től 17 óráig
Kedd- Szerda- Csütörtök: 9-től 16 óráig
Péntek: 8-tól 11 óráig


Vissza az előző oldalra!
Weboldalunk sütiket (cookie) használ működése folyamán annak érdekében, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassa Önnek, valamint a látogatottság mérése céljából. A sütik használatát bármikor letilthatja! Erről bővebb információkat olvashat itt: Adatkezelési tájékoztatónk
Fővárosi Önkormányzat Szombathelyi Idősek Otthona - Magyar